Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ İş İlanı-Son Başvuru-28.09.2017

OSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ—>KADİRLİ SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER FAKÜLTESİ—>BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ—>BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ ANABİLİM DALI’na; “Bilgi ve Belge Yönetimi bölümü lisans mezunu olmak.” özel şartı ile 1 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ alınacaktır.

Kadro UnvanARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
ALES70
YDS/Dengi50
Kadro Sayısı1
Kadro Derecesi7
Başvuru TipiPosta, Şahsen
Özel ŞartBilgi ve Belge Yönetimi bölümü lisans mezunu olmak.
Başvuru YeriKadirli Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi Dekanlığı
Son Başvuru Tarihi28.09.2017
Ön Değerlendirme Tarihi02.10.2017
Sınav Giriş Tarihi04.10.2017
Sonuç Açıklama Tarihi06.10.2017

Daha fazla bilgi ve belge için tıklayınız

Hakkında: BBY Haber

13.11.2009 tarihinde kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi (BBY) Haber Portalı;

Kütüphane, Arşiv, Dokümantasyon ve Enformasyon merkezleri hakkında ulusal basında ve elektronik ortamda yayımlanmış haberleri sunmak ve arşivlemek hedefiyle yola çıkmış ve ilgili haberlere tek noktadan erişimi amaç edinmiştir.

http://www.bbyhaber.com

Yorum yapmadan önce lütfen okuyunuz!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

57 Son Yorumlar

  1. Kpss kasım ataması için görüşleriniz neler arkadaşlar

    • 30 40 arası kadro bekliyorum tamamen tahmini rakam. sizin puan kaç ve de her yere başvuracak mısınız? aslında bu sekilde puan ve tercih sıralaması yapsak ölü tercihin önüne geçeriz.

  2. Welcome to the real world

  3. Sevgili meslektaşlarım, öncelikle belirtmek isterim ki, yeterli dil puanım olmadığı için bu ilana başvur(A)madım. Söylemek istediğim şunlardır. Birincisi biraz araştıracak olursak bu ilanın kişiye özel olmadığını tespit edebiliriz. Nasıl mı? Başvuru yapıp asil ve yedek olan arkadaşların ikisi de lisansüstü eğitimine devam etmektedirler. Yani ilan YL yapıyor olmak deseydi bu arkadaşlara rahatlıkla avantaj sağlanabilirdi. İkincisi tartışmalı yrd. doç. ilanı olan bir bölüm olduğunu hepimiz hatırlıyoruz ancak yrd. doç. ilanlarını da incelerseniz söz konusu akademisyenlerin iki tanesinin çalışma alanları osmanlı ve osmanlıca ağırlıklı yani sınavda şaibe olmadığını hocaların uzmanlık alanı osmanlı olduğu için osmanlıca ağırlıklı bir sınav olduğunu görebiliriz. Üçüncüsü ise asil ve yedek adayların yazılı sınav notu aynı olup belirleyici olanın ales yds ve mezuniyet puanları olduğunu rahatlıkla görebilirsiniz. Eğer kişiye özel olsa idi yazılı sınav notu kesinlikle farklı olurdu. Dördüncüsü istedikleri adayın sınava girememesi durumu olma ihtimalidir ki böyle bir durum ile sınava giremeyen bir aday vardır. Bu arkadaşımız da sanırım yeni mezun olup Osmaniye ve çevresi ile bir ilgisi olmadığı kanaatindeyim. Yani bana kalırsa tamamen objektif bir sınav olduğunu düşünmekteyim ancak tam tersi de olabilir ama görüldüğü kadarıyla durum böyle bunları yazmamın sebebi de araştırmadan hiç kimseyi zan altında bırakmamamız gerektiğini hatırlatmaktır. İnsanlar emekleriyle bir yere gelse bile kesin torpili vardır gibi isnadlarda bulunmak acımasızlıktır…

    • carl gallagher

      @bir dost

      sadece lisans mezuniyeti veya sadece “yüksek lisans yapıyor olmak” şartı taşıyan birçok ilanda da gerek ben gerekse yakın arkadaşlarım (başka bolumlerden) torpilli kadro olduklarını sınava gittiğimizde öğrendik. haa tamamı elbette kişiye özel değildir ama ezici bir oranda kişiye özel açılır. oraya ister lisans mezuniyeti ister yüksek lisans mezuniyeti yazsın, o ilan büyük ihtimalle torpillidir.

    • Kaan sen misin? :D:D 😀

    • Yazık ki ne yazık… Sen bakma buradakilerin birçoğuna. Buradakilerin birçoğu kendisi bir yere gelsin gelemiyorsa kimse gelemesin kafasında insanlar. Ona torpil, buna torpil. İlan açılmasa niye açıldı. İlan açılsa mülakat olsa kesin şaibeli. Kendisi kadroyu aldığında torpile başvursun veya başvurmasın şaibe, torpil falan sözlerini onlardan göremezsin. Onların işi gücü kadro alana kadar herkesle uğraşmak. Kadroyu aldıktan sonra isimlerini buralarda göremeyeceksin bile. Yolun açık olsun…

      @Çağlar, site yöneticilerine şikayet bildirimde bulundum. Her mesajın altında bana laf atmaktan vazgeçmeni öneririm. Ben başkasının isminin arkasına sığınacak birisi olsam bugüne kadar yazdıklarımı senin gibi otomatik sistem görseli ve uydurma olup olmadığı belli olmayan bir isimle yazardım. Frekansları karıştırma, ben yazarsam yazdığım belli olur.

    • carl gallagher

      @kaan karadeniz

      ilk paragraf bana bir cevap mıydı?

    • Hahahahahaha 😀

    • @carl gallagher, hayır ilk mesajın sahibine yazdım onu.

    • carl gallagher

      @Kaan Karadeniz

      tamamdır hocam.

  4. Sevgili site yöneticileri,
    Neden bu sitede kullanıcıların rahatlıkla bilgi alışverişinde bulunabilecekleri, başlık açıp yorumlar yapabilecekleri bir alana yer vermiyoruz? 🙂 daha kullanışlı, daha etkili ve yararlı olmaz mı? Ne dersiniz? Benimki sadece bir öneri.

  5. 62 ALES puanıyla başvuran varmış. Yani insan gerçekten hayret ediyor. Kelimeler kifayetsiz.

    • Ben ilk siradaydim hocam sıralamada amma velakin… sinav sorularini merak edenlere:
      2 Osmanlıca metin çeviri
      Osmanlı vesikalarinda diplomatik kuralları açıklayınız
      Diğeri de belge restorasyonunda uyulması gereken ilkeler
      Hacettepe mezunuyum*

    • İnşaallah gönlünüzce olur sonuç. Ben de Hacettepeliyim.

    • Kaç kişi girdiniz sınava acaba?

    • carl gallagher

      2 osmanlıca metin çevirisi zor muydu? transkriptlerinde osmanlıca dersi olamayanlar için üzücü bir durum. çünkü herkes almıyor o dersi. osmanlı ile ilgili 3 sorunun sorulması bende bir soru işareti yarattı.

    • Osmaniye zaten şaibeli. Soru işareti için geç kaldınız. 😀 bakınız: yardımcı doçent alımı için tld’ nin açtığı dava.

    • Metinler çok uzun değildi. Kolay mı zor mu anlayamadım valla

    • Sınava da 6 kişi girdik. 2’si Marmara 2’si Atatürk mezunu. Bir de Osmanlica çalışmışlar sınava gelmeden ne manaysa.

    • carl gallagher

      bu gibi sınavlara daha once de soyledigim gibi 7-8 kez girmiş olarak; secmeli derslerden soru gelmesi, yuksek ihtimal dahilinde düşündükleri biri oldugunu gösteriyor. İnanın mantıksız. Temel derslerden sorulur daha çok. Osmanlıca calstıkları duyumu eger dogru ise, soruların “kapsamı”ndan kısaca söz edilmiş olabilir. Hep söylediğim bir şey var; akademik kadroların yüzde 90’ından fazlası (inanın abartmıyorum, işin içinde olanlar bilecektir) torpillidir, referanslıdır, kişiye özeldir.

      Kalan yüzde 10’dan da işte en başarılılar seçilir. Hele hele bizim bölüm gibi -en son ar gör ilanı ÖYPler hariç 2014 teydi sanırım- çok nadir ilanların çıktığı yerlerde, ister istemez koca bir soru işareti oluşmaktadır.

      Yazık..

    • Bu ülkede torpili olmayanın hayalleri olamaz, istediği yere gelmese de olur, hatta yıllarca işsiz kalsın sorun olmaz hocam. Bizi destekleyen bir siyasi, bir hoca yok tabi öyle ortada kalalım hiç sorun değil! ÖYP geri gelmediği sürece benim bir kadroya girmem imkansız heralde.

    • carl gallagher

      @aaaa

      eger bırazcık adil bir sınav degerlendirmesi olur ve gerçekten sınavı da iyi yapmıssanız ve kadro kişiye ait diilse kazanabilirsiniz hocam..

      ben de sizin durumdayım. öyp geri gelmicek hiçbir zaman..

    • Ben bir konuda size katılmıyorum. “Torpil”, “referans” ve “hoca isteği” üçlüsünün bir arada değerlendirilmesi bana göre yanlış. Şimdi biraz bir düşünün derim. Torpil dediğin hiçbir becerisi, bilgisi veya yeterliliği olmadığı halde ortada bulunan bir işi alabilmesi için kişiye uygulanmış bir ayrıcalık benim gözümde. Referans bambaşka bir şey, hoca isteği ise ondan da başka bir şey. Bir hoca zaten birisinin araştırma görevlisi olmasını istiyorsa onunla ilgili planları veya bölümle ilgili planları var demektir. Zaten böyle açılmış olan ilanlar kendilerini hemen belli ederler. Osmaniye’nin ilanı bu tür bir ilan olmadığından hoca isteği kavramını gözden çıkarmalısınız. Torpil var mıdır? Orası hali hazırda büyük bir muamma…

    • Düşüncelerinizi okurken ben utandım.

    • Bir arada değerlendirmiyoruz, sadece bu kadro için de konusmuyoruz. Birarada değerlendirmesekte bu saydığımız üç şeyin de etik dışı olduğu aşikar. Hocanın istediği birini araştırma görevlisi yapmak istemesi kadar saçma birşey olabilir mi acaba. Bölüm için planları olmasın hocaların! Ama genelde hocaların kendileri de bu yolla olduklari yere geldiği için böyle araştırma görevlisi seçmeleri süper normal. 25-30 yıl önce ALES YDS mı vardı sanki.

    • En son ODTÜ’de açılan uzman kadrosuna alinicak kişi belliydi diyen var. Şimdi de İstanbul Üniversitesi için durum nedir acaba. Türkiye’nin doğusunda da batısında da her lisans bölümü için sistem aynı heralde. İstisnalara soylicek sözüm yok ama.

    • @Çağlar, utanılacak bir şey yok benim açımdan. Sapla samanı birbirine karıştırırsanız utanılacak bolca şey bulabilirsiniz.

      @aaaa, açılan kadrolara kimsede olmayan niteliklerin yerleştirilmesi ilgili kişi için alımın yapıldığını açık bir biçimde ortaya koyuyor zaten. Bunda hemfikiriz ama atladığınız nokta o kişiye neden ihtiyaç duyulduğunu bilmemekten kaynaklı. Peşin hükümle “bunun kesin bir yerde dayısı var” yaklaşımını ortaya koymanın yersiz olduğundan bahsediyorum.

      Sizin ikinizin de düşüncesini söyleyeyim. Kadro açılsın, ALES, YDS, lisans ortalaması ve mülakatta gelecek rasyonel sorulardan alınan rasyonel puanla ilgili kişi araştırma görevlisi olarak işe başlasın istiyorsunuz. Memur alınmıyor, tekrar altını çiziyorum “araştırma görevlisi” alınıyor.

      Biraz kendinizi bölümde bir şeyler yapmak isteyen doçent veya diğer akademisyenlerin yerine koyun. Yüksek lisans sürecinde bir öğrenciyle çalışıyorsunuz. Onun danışmanlığını yapıp ilgili konuda fark yaratmasını sağlıyorsunuz. Aynı öğrenci doktoraya başlayıp devamını getiriyor ama siz bölüme de bu farklılığı kazandırmak için onun araştırma görevlisi olarak aynı çatıda görev almasını talep ediyorsunuz ve ilan ona özel olarak açılmış oluyor.

      Bazı şeyleri düşünüp görmeniz gerekli. Öğrenci kendini ispat etmiş, konusunda yetkinlik sahibi olmuş ve bölümün ihtiyacı varken ona kadro sunulabiliyor. Siz diyorsunuz ki hayır efendim o konuda benim bilgim yok ama o kadro benim de hakkım. Böyle bir hakkın olduğunu ben düşünmüyorum. Tekrar ediyorum, memur değil akademisyen alımından bahsediyoruz.

    • başka bir konuda yazmıştım,maalesef kaan isimli arkadaş adı soyadı ile yazıyor ve halihazırda yüksek lisans öğrencisi,akademisyen olmayı hedefliyor o da biliyor nasıl akademisyen olunacağını o yüzden torpili biraz kıvırıp hocanın o öğrenci ile ilgili geleceği yönelik planları var ki onu alıyor kalıbına sokmuş.

    • Kafaya gel kafaya.

    • @Kaan bu açıklamada hiçbir elle tutulur taraf yok malesef. Bir kişinin geleceğine 2-3 hoca karar vermemeli. Kimin iyi akademisyen olacağını kimse bilemez. 30-35 yıllık bir çalışma hayatından bahsediyoruz.

      @Carl sınavdan 30 almışım. Hakettigimi almışım. Çünkü Osmanlica’nin O’sunu bilmiyorum. Arapça’da bilmiyorum. Sınavda 2 soruyu boş bırakmistim.

    • carl gallagher

      @aaaa

      arşivcilik abd için alsalar anlarım da, bby abd için 2 adet osmanlıca 1 adet de osmanlı arşivleri ile ile ilgili soru gelmesi, şaibeye işaret. kadro rezerve bence. yazık.. ulkedeki akademinin de hali ortada boyle atamalar yapılırsa tabi.

      ar gör olamayacak bir çok kişi tanıyorum inanın fakat torpil ve referans ile giriyorlar bir şekilde.

      söylenecek cok sey var ama…

    • carl gallagher

      @aaaa

      adınıza uzuldum bu arada. umarım istedigin yerlere gelirsin..

    • Ben sizin adınıza gerçekten epey üzülüyorum. Adımla yazıyorum çünkü gizleyecek bir şeyim yok sizler gibi. Adresim belli, bana nasıl ulaşılabileceği belli. Torpille, referansla veya hoca isteğiyle bir işim de yok. Olsaydı 4 yıldır işsiz kalmazdım. Sadece ama sadece kendinizi düşünüp size sunulmayıp başkasına sunulan teklifleri kötülemekle yetiniyorsunuz. Hala akademisyenliği kendi hakkınız olarak nitelendirip yorum yapıyorsunuz.

      Çalışmasını yapmış, bölümdekilere yön gösterecek ve bununla yetinmeyip çalışmalarını devam ettirecek bir insanı bölüm hocaları araştırma görevlisi olarak yanlarında isterler. Bu insana özel kadro da açarlar. O kadro hiçbir zaman sizin hakkınız olmadı ve hiçbir zaman olmayacak da. Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir sistem yok.

      “Kütüphanecilik alanında dijital verilerinin yapay zeka aracılığıyla işlenip bilgi güvenliğinin sağlanması” diye bir konuyu almış, onun üzerine çalışmış ve işlevsel bir biçimde uygulanmasını sağlayabilmiş olan öğrencinin yapabileceklerinin aynısını herhangi bir BBY mezununun da yapmasını bekliyorsunuz. Siz bunun doğru olduğuna gerçekten inanıyor musunuz? Bu arada söz konusu konuda çalışma yapan yok. Size mis gibi tez konusu, alın geleceğinizi kurtarın.

      Söz konusu insanın araştırma görevlisi olabilmesi için ilanda “yapay zeka üzerine yüksek lisans çalışması yapmış olmak” yazacaktır. Siz oturup burada bunu “torpilli” olarak ithaf edecek ama hiçbir zaman “ihtiyaç” olarak görmeyeceksiniz. Ben de bunun yanlışlığından söz ediyorum. Duymak istediklerinizi söylemediğim için aynı dilden konuşmaya devam edebilirsiniz. Biraz düşüncelerinizi benmerkezci olmaktan çıkarmanızı öneririm.

    • Sadece ama sadece kendinizi düşünüp size sunulmayıp başkasına sunulan teklifleri kötülemekle yetiniyorsunuz’ dan sonrasını okumadım. Hahahahaha

    • @Çağlar okusaydın bence daha fazla kahkaha atardın. Tabi bir de işin aslını öğrenir, neyi savunup neyi savunmadığım konusunda daha rahat bilgi sahibi olurdun. Gerçi yazılanı tamamen okumadan yorum yapanın bilgiyle ilişkisini de görmüş olmak güzel bir şey. Açılan her ilan kişiye özel, torpilli, kayrılmış insan demeye kaldığınız yerden devam…

    • Bilgi sahibi mi olurmuşum hahahaha tamam 😀

    • @Çağlar alaycı tavrınızı devam ettirmiş olmanızdan ötürü -daha da devam ettireceğiniz çok belli- artık size hiçbir şekilde cevap vermeyeceğim. Umarım arzu ettiğiniz gibi bir memuriyet/araştırma görevliliği/öğretim görevliliği kazanmayı başarabilirsiniz. Kalın sağlıcakla, her şey gönlünüzce olsun.

  6. Ön değerlendirme sonucu sınava girmeye hak kazananlar nerede ilan edildi bilen var mı?

    • carl gallagher

      @aaaa

      edilmedi hocam. gerek bolum, gerek fakülte, gerekse universite anasayfasında bir duyuru yok.

      3 ihtimal var: 1) kimse basvurmadı, 2) unuttular, yarın koyucaklar 3) istedikleri kişi sıralamaya girmediği için ilanı iptal ettiler. bunların dışında bır ıhtımal olamaz bence.

    • carl gallagher

      @carl Teşekkürler hocam verdiğiniz bilgiler için. Girdiğiniz sınavlara dayanarak aklınıza gelen 2-3 soruyu paylaşabilir misiniz? Spesifik olarak

      buna cevap vermedim sanırım.

      kataloglama kuralları, elektronik arşiv, ebys, toplam kalite yonetımı ve bilgi yonetimi ilişkisi vb.

    • Teşekkürler hocam

    • @carl gallagher hani başvurmayacaktınız?

    • carl gallagher

      @çağlar

      başvurmadım. takip ediyorum.

  7. Arkadaşlar tapu kadastroda görevde yükselmeler açıldı. Şimdi o arkadaşlarda sınav süreci olacak. Görevde yükselmelerde arşiv memuruda var. Yani kendi personellerinden alacaklar alınacak kişi ise sadece 25 alacakları kişilerin şartları ise 5 yıl şoförlük yapan veya destek elemanı olanları arşive alacaklar. Bu şu demek oluyor 25 kişi arşivde getir götürcü olacak. Sıra şimdi bby cilere geliyor yakın bir zamanda alım gerçekleştirirler diye ümit ediyorum çünkü yıl bitmeden 200 kişi arşiv uzmanı alacaklar. Sizler baskı yaparsanız ömür boyu ekmek yersiniz tabi herkes birbirinden bir şey beklerse avucunuzu yalarsınız. Hadi rastgele

    Sizden en büyük ricam lütfen bimer ve cimere yazın daha çık dikkate alsınlar. En fazla 5 dakikanızı alır.

  8. carl gallagher

    lokasyon olarak çok ters bir yerde. ve de yl+dr yok şehirde o yüzden en yakın sehir ankara. ve git gel yaptırıcaklar. her hafta 7 bucuk saat git ankaraya, 2-3 kal sonra osmaniyeye geri dön.. çok zor olucak. zaten torpil döner de, bir de cefa çekilicek git gel.

    • Nedir bu olumsuz yorumların manası acaba?

    • carl gallagher

      =ben başvurmayı dusunuyordum ama çok zorlanacağım için basvurmamaya karar verdim.

    • Bana yıldırma politikası gibi gelmişti ama öyle diyorsanız öyle olsun bakalım.

    • @carl gallagher, kendi enerjini dibe çektin burada bizimkine de göz diktin galiba he -şaka yapıyorum-, bu saatte iyi gülümsememi sağladın. Bu şartsız ilanın maksadını anlayabilmiş değilim. Zaten istesem de gidemem. İstanbul’da bitirmem gereken bir tez, sonra devam etmeyi düşündüğüm bir doktora serüvenim var. Umarım hak edenin çalışmaya başlayacağı bir ilan olur. Bir umut temennisi işte…

    • carl gallagher

      @Çağlar

      oyle bir amacım yok. isteyen basvurur tabi. fakat bana hiç uygun diil..

      @Kaan Karadeniz

      valla hocam istanbula yakın bir yere açılsa koşa koşa başvururuz da, Osmaniye konum olarak hiç efektif değil. En yakın yüksek lisans ve doktora yeri Ankara. Çok uzak yani. Atanan kişinin sağlam yapıda olması gerekiyor. Yola dayanma açısından. Umarım hak eden atanır tabi. Tezde başarılar.

    • Hocam genelde bu kadro sınavlarında ne tarz soruyorlar acaba? Bilgisi olan varsa paylaşabilir mi?

    • carl gallagher

      @ aaaa

      4 yılın müfredatından veya bölümdeki öğretim üyelerinin çalışma alanlarından sorulur. Transkriptteki tüm bby derslerinden soru gelebilir. O yüzden genel bir çalışma yapmakta fayda var + öğretim üyelerinin çalışma alanlarına bakabilirsiniz.

      çok da zor olacağını düşünmüyorum sınavın. Aslında zaten aklımızın bir köşesinde duran teorik bilgiler, sınava çalışınca hatırlanır hemen. bu yüzden çok da zorlanmazsınız.

      ama ama basımdan gecen bir olayı anlatayım: x üniversitesinin öğretim görevliliği sınav sorularında, bby ile alakalı sadece 1 soru vardı. Kalan 3 soru, alınıcak kişi belli olduğu için bölüm dışı genel basit sorulardı. (Bilimsel araştırma yöntemleri vb.) hatırladıkça sinirim tepeme çıkıyor…

    • @carl Teşekkürler hocam verdiğiniz bilgiler için. Girdiğiniz sınavlara dayanarak aklınıza gelen 2-3 soruyu paylaşabilir misiniz? Spesifik olarak